Rabu, 22 April 2020

MAAFKAN AKU


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.

Sepanjang PKP dan hari ini PKP ke-36, ramai yang terkesan bertapa kehidupan kita sedikit berubah dari kebiasannya. Kepada yang mendapat bantuan tu belajarlah bersyukur tanpa banyak mempertikai sumbangan yang diberikan. Kepada yang terjejas dan kesempitan, mohonlah bantuan. Saya sebagai surirumah bukan tak terjejas tetapi selagi ada beras untuk dimasak, insyaAllah berusaha tidak meminta... (kalau diberi, itu bererti sudah rezeki dan jangan ditolak).

PKP sebenarnya mengajar kita erti kesabaran, di dalamnya tersimpan sebuah cinta yang amat besar maknanya. Cinta kepada Allah swt, cinta kepada maha pencipta. Saat kita merasa lemas, takut, gusar, resah dan tak bermaya, saat itulah kita teringat Allah.

Kita menangis-nangis, merayu-rayu kepada Allah memohon perlindungan-Nya kerana kita yakin hanya Allah yang mampu menyelamatkan dan mematikan kita semua.
Kurangkanlah atau hentikanlah mencaci mencela, mengutuk dan mencari kesalahan orang lain di saat covid-19 ini melanda, tanya diri sendiri, di mana silap kita dan sentiasalah bersyukur atas nikmat yang telah kita terima selama ini.

Hargailah petugas barisan hadapan yang berkorban masa, tenaga dan terpaksa meninggalkan keluarga demi kita semua. Bantulah mereka, kita duduklah di rumah (kalau penat duduk, berdirilah, atau baring atau berjalan dari ruang tamu ke dapur)
Semoga dengan kesepakatan ini kita dan Malaysia akan selamat dari Covid-19 insya-Allah dan jika sudah sampai ajal, semoga kita mati dalam khusnul khotimah aamiin.

Akhir sekali, saya mohon ampun dan maaf segala salah silap saya kepada semua yang mengenali saya, samada saya kenal atau sebaliknya, semoga kita semua akan diberkati dan dirahmati Allah swt Aamiin Ya Robbal Alamin. Wassalam .
Tulus dari Norgadis Labuan
22 April 2020

4 ulasan:

shysme berkata...

important link visit this web-site look at this web-site use this link pop over to these guys check

Unknown berkata...

essayez ce site réplique louis vuitton répliques de sacs cliquez ici à lire Dolabuy Bottega Veneta Cliquez Ici dolabuy ysl

Tanpa Nama berkata...

وود أند ديزاين هي أفضل شركة انتاج اثاث مكتبي حيث انها تمتلك مصانع كرسي شبك طبي بسبب سنوات خبرتهم وخبراتهم في هذا المجال. يستخدمون فقط المواد عالية الجودة لإنشاء منتجاتهم ، والتي تم تصميمها لتلبية الاحتياجات المحددة لعملائها. يتم دعم منتجاتهم أيضًا بضمان الرضا بنسبة 100٪ ، لذلك يمكنك التأكد من أنك ستكون سعيدًا بعملية الشراء.
نحن شركة أثاث مكتبي في مصر ونقدم جميع أنواع الأثاث المكتبي. لدينا مجموعة واسعة من المنتجات التي تناسب احتياجاتك وميزانيتك. لدينا أيضًا فريق من الخبراء الذين يمكنهم مساعدتك في اختيار الأثاث المناسب لمساحة مكتبك. اتصل بنا اليوم لمعرفة المزيد عن منتجاتنا وخدماتنا.

theighn berkata...

e7g72m8o49 h1u42l3f20 j2w27i9t31 g1e40t3g71 f4b01x3n72 m4y79j4e99