Khamis, 26 Mei 2011

Kursus Industri Burung Walit

Aku menghadiri Kursus Industri Burung Walit Siri 1/2011, lebih 140 orang yang hadir waktu itu.

Kursus Industri Burung Walit Siri 1/2011 telah dirasmikan oleh
YB Kol (K) Datuk Hj. Yussof Hj Mahal, Ahli Parleman WP Labuan


Datuk Karim Bujang juga turut berkongsi pengalaman dalam dunia burung walit



10 ulasan:

Myfrin's story berkata...

Salam, norgadis. Bagus kursus ni. Industri burung walit ni berkaitan dgn sarang burung walit bah kan.....? :)

Norgadis Labuan berkata...

@Myfrin's story.
Salam kembali kak Imun.
Kursus ni memang ada kaitan dengan sarang burung walit. Seronok juga ikut kursus ni, cuma model agak besar juga nak buat rumah burung tu.

mia liana berkata...

Dah gi kursus leh bela burung walit lah , lumayan

Norgadis Labuan berkata...

@mia liana.
Salam Mia, budjet besar klu nak buat rumah burung walit ni. Kat Labuan 2 kali ganda dgn harga kat semenanjung...

ann berkata...

baper bajet agak2 nyer.. hihi

Norgadis Labuan berkata...

@ann.
Klu kat Labuan, kontraktor syorkan buat 50k, tapi kat semenanjung, 10k pun boleh buat. 500 rumah burung walit telah berjaya dibina dan semuanya utk miskin tegar.

a loqman berkata...

mana tahu kot kot boleh jadi usahawan burung nanti

Norgadis Labuan berkata...

Salam a loqman.
Syukur alhamdulillah andainya doa itu menjadi kenyataan.

roslimdisa berkata...

Rumah burung walit mampu dimiliki:
Harga RBW bergantong pada sais dan bahan yg digunakan. Jika ada yg berminat nak bina RBW dilabuan boleh hubungi saya...harga boleh bincang bah,...

Norgadis Labuan berkata...

@roslimdisa.
Barang pembinaan utk rumah burung walit di Labuan ni agak mahal, itulah punca utama menyukarkan org Labuan membina rumah burung walit walaupun bersaiz kecil.