Sabtu, 21 Mei 2011

Antara Jalan-Jalan Di Dunia






Jalan di atas gurun ...

Jalan ini dipotong menjadi Jebel Hafeet Mountain, puncak tertinggi di Emiriah Arab, Parsi yang kaya dengan minyak. Gunung yang meliputi sempadan dengan Oman dan terletak di tenggara, perjalanan mengambil masa sekitar 90 minit dari bandar Dubai. Pemandangan ke bawah pada landskap, gurun berdebu yang menakjubkan.

12 ulasan:

Myfrin's story berkata...

Salam, norgadis. Memang menakjubkan. Bukan senang mengorek gurun utk dijadikan jalanraya kan....:)

Norgadis Labuan 2 berkata...

@Myfrin's story.
Salam kembali kak Imun, saya sebenarnya cukup kagum dengan pembuat jalan tersebut, pasti mereka terdiri dari org2 yang sabar. Spt kata kak Imun, bukan senang nak buat jalan di gurun tu...

tehr berkata...

nampak macam ular kena palu je
hehe

khairul berkata...

penin tgk jln2 tu

Norgadis Labuan berkata...

@tehr.
Kalau tengok dari atas memang jalan tu nampaknya macam ular hehehe...

Norgadis Labuan berkata...

@khairul.
Rasanya klu nak buat jln lurus, memang sukar, keadaan tanahnya pun memang tak begitu rata.

maiyah berkata...

assalam..

mmg menakjubkan.. suka pemndangan camni ;)

eita berkata...

mesti pening kalau jalan kat sini.....kerja keras yang lebih untuk buat jalan macam ni..

Norgadis Labuan berkata...

@maiyah
Salam maiyah. Nampak cantik pemandangannyakan...

Norgadis Labuan berkata...

@eita.
Klu tengok dari atas memang nampak memeningkan, tapi klu kita berada di jalanraya, mungkin keadaannya berbeza.

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

Cantiknye...macam mana bolh terpikr buat bengkang bengkok tu ek..agaknya nak buat lurus struktur tanah tak selamat kot kak :)

Norgadis Labuan berkata...

@Nur Hawa Mohd Zin.
Susah nak buat jalan yg lulus agaknya, keadaan tanah pun tak rata dan berbatu pula tu...