Khamis, 25 November 2010

Ular Dan Anak Kucing

Pagi-pagi lagi kakak ipar aku Syimona call kat rumah. Kebetulan abang yang angkat telefon. Rupa-rupanya ada ular dalam kandang kucing dia. Aku terus ikut abang ke sana sambil membawa kemera hadiah hari lahir bulan april yang lepas.


Ada 2 ekor anak kucing yang masih tidur bersama ular (manjanya anak kucing tu)


Ular tu dah makan 3 ekor anak kucing sebelum tertidur


Ini aktiviti menjerat kepala ular yang dilakukan oleh abang


Ular telah berjaya dikeluarkan dari rumah kucing


Opps! tiba-tiba bomba datang


Ringan sikit kerja abang bomba ni, cuma tinggal masukkan ular ke dalam karung je. Tamat cerita ular dan kucing hari ini. Untuk peringatan, kalau ada ular... panggillah bomba, mereka ni bukan saja pandai memadam api tapi pandai juga memasukkan ular ke dalam karung hehehe... jangan marah ya...

* Hari ahad pagi pergi Lamidan, Sabah, mengahadiri kenduri kahwin sepupu aku. Selamat Bercuti Dihari Minggu...

28 ulasan:

diana berkata...

ular tu cari tempat panas tu..
mujur la dia tak apa2 kan kucing tu..
terima kasih encik bomba..

Norgadis Labuan berkata...

Salam Diana, ular tu dah makan 3 ekor anak kucing, cuma 2 ekor je yang tinggal.

mamawana berkata...

Mak aiii...besar nya ular tu...goli den

tehr berkata...

wah, habis 3 ekor anak kucing ditelannya
kat rumah sekarang memang ada anak kucing, risau pulak rasa

Fuziani JSR berkata...

Syukur ular tu x masuk rumah.... ngeri!

Seri Bahasa berkata...

sangka berteman ngan anak kucing rupanye dah bedal anak kucing. lenanya dia tidur.

hazwanhakim berkata...

uish...ingtkn ular sawa tu nk kwn2 ngn ank kucing tu...rupa2nya kena ngap

ferry berkata...

nyum2..sedap daging kucing

Norgadis Labuan berkata...

Salam mamawana. Kalau geli... tengok je jangan pegang...

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Kalau risau, terpaksa buat kandang kucing kat luar rumah. Nampaknya kena buat kandang kucing yang kukuh lepas ni pula...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Fuziani JSR.
Kandang kucing kat luar rumah, itu yang tak sempat masuk rumah tu...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Seri Bahasa.
Nampaknya 2 ekor anak kucing tu belum "berakal" lagi, sempat pula bermanja dgn ular yang kenyang makan adik beradiknya.

Norgadis Labuan berkata...

Salam hazwanhakim.
Makanan dah depan mata, ngap je lah...

Norgadis Labuan berkata...

Hai ferry.
Mungkin juga daging kucing tu sedap, tak cukup 1, 3 dia ngap anak kucing.

Ogy berkata...

alahaiii syiannyaaa kat anak2 kucing yg dh ditelan itu....huhuhuh

Norgadis Labuan berkata...

Salam Ogy.
Memang kasihan anak2 kucing tu, kakak ipar aku sempat nangis tengok anak kucingnya yang 5 ekor, hanya tinggal 2 ekor je yg selamat.

nkara berkata...

wahhh...kesian 3eko anak kucing yang dah kena makan tu..uhuk2

S..U..D..@..I..S berkata...

siannya anak kucing tu, imagine masa dia meronta2

Norgadis Labuan berkata...

Salam nkara.
Memang kasihan, tapi tak dpt buat apa2

Norgadis Labuan berkata...

Salam S..U..D..@..I..S.
Dah ajal dia... tak dpt buat apa2 lagi.

a.samad jaafar berkata...

terus terang cakap, saya takut ngan ular..lebih takut drpd hantu..err..saya pun ade cerite ular..jom la baca..

Norgadis Labuan berkata...

Salam a.samad jaafar.
Takut atau geli? Kalau takut maksudnya tak berani pegang ular, tapi klu geli pun tak berani pegang ular juga...

bluedianthus berkata...

Wah..takutnya ngan ular tu..huhu..kesian ngan anak kucing yg kene makan tu...:(

nora berkata...

sib baik tak masuk umah

Norgadis Labuan berkata...

Salam bluedianthus.
Memang menakutkan, anak kucing tu memang dah ajalnyalah tu...

Norgadis Labuan berkata...

Ya nora, nasib baik kandang kucing tu di luar rumah...

Iman berkata...

Adessss...kesiannya anak kucing yang kena telan tu....

Norgadis Labuan berkata...

Salam Iman,
Siankan anak kucing tu, tapi tak dpt buat apa2... tau2 dah kena telan...