Sabtu, 6 November 2010

Majlis Penyampaian Bengkong Silat Gayong Di SMK Mutiara Labuan

Majlis Perlimau Tapak/Seni telah berlangsung semalam jumaat 5 November 2010, di SM Sains Labuan, manakala Majlis Penyampaian Bengkong Silat Gayong telah diadakan pagi tadi di SMK Mutiara WP Labuan. Jom kita layan gambar2 ini...




Sempat pula kedua-dua anak aku ini diminta untuk membaca puisi


Anak sulong aku Nurfatihah Athirah (17) menerima sijil dan bengkong merah


Anak kedua aku Nurzafirah Nadirah (15) juga menerima sijil dan bengkong merah


Anak ketiga aku Nuratikah Nazurah (13) menerima bengkong putih





Hanya 2 orang pesilat wanita dari SMK Mutiara yang mendapat bengkong merah. Selain daripada mereka berdua ini, ada seorang lagi anak aku yang iaitu Nuratikah Nazurah (13) anak aku yang ketiga telah mendapat bengong putih hari ini. Nuratikah Nazurah merupakan pelajar yang baru masuk silat Gayong pada awal tahun 2010.


Persembahan silat yang menggunakan senjata pisau


Bersedia...


Ini dua-dua anak aku


Bergambar ramai


Anak-anak aku bergambar dengan Guru Silat Gayong Tuan Haji Amin Hamzah. Dari kiri Nuratikah Nazurah (13), Nurfatihah Athirah (17), Tuan Haji Amin Hamzah dan Nurzafirah Nadirah (15)

Akhir sekali, kami bergambar sekeluarga, cuma abang yang tidak bersama kerana bertugas.

16 ulasan:

UNICHI YJ berkata...

bekong merah ni pe mksud die kak,huhu

Norgadis berkata...

Salam Yanie J.
Bengkong merah tu maksudnya tali pinggang merah.

tehr berkata...

Tari Tualang Tiga

Menyusun tari ala tari, sembah di beri
Cergas tangkas ala sayang, gerak dan geri
Menjunjung tinggi amboi tinggi, seni sejati
Pusaka asli ala asli, hai ibu pertiwi

Melenggang gaya ala gaya, gerak wanita
Dengan tari ala sayang, tualang tiga
Menjunjung tinggi amboi tinggi, seni budaya
Dikenang bangsa ala bangsa, oh sepanjang masa

Langkah serentak ala sajak, sama bergerak
Sigak gaya ala sayang, pendekar puteri
Bertepuk tangan amboi tangan, tanda berani
Tiada gentar ala sayang, hai membela diri

Menjunjung tinggi amboi tinggi, seni budaya

[tahniah untuk ketiga-tiga pendekar puteri]

Norgadis berkata...

Salam tehr.
Terima kasih atas segalanya...

dayah berkata...

kagum. best tu. mg ilmu yg dorang ada digunakan sebaiknya :)

Norgadis berkata...

Salam /Dayah//Nurul/.
Sebagai seorang ibu, saya memang berharap ilmu yang mereka perolehi digunakan dengan cara yang betul.

nuranuraniku.blogspot.com berkata...

salam sobat
kalau tali pinggang merah,berarti sudah tinggi tingkatannya ya?
trims kunjungannya dan follownya,
saya sudah follow juga.
salam hangat dari S.A

Norgadis berkata...

Salam NURA.
kalau tali pinggang merah tu boleh dah jadi pembantu jurulatih.

Terima kasih sudi follow, moga sobat mendapat berkah darinya selalu.

sud@is berkata...

thniah hebat anak2 noor, budak2 patut diberi ilmu pertahankan diri..

Norgadis berkata...

salam S..U..D..@..I..S.
Saya cuma memberi galakan bidang yang disukai oleh anak2. saya pun suka silat ni hehehe...

faizzach berkata...

thniah pd yg naik bgkong ;-)

Norgadis berkata...

Salam faizzach.
Sebagai ibu, saya ucapkan terima kasih kepada Faizzach.

faizzach berkata...

saya tk prnh join mna2 prstuan seni pthnkn diri.. tp suka tgk diaorg training la.. sbb skolh saya dlu ada silat gayung, lincah n cekak

Norgadis berkata...

Salam faizzach.
Pelik bunyinya, suka tengok tapi tak pula menyertainya. Klu ikut serta lebih seronok lagi dibanding hanya sekadar melihat.

Penulis Rindu berkata...

Tahniah ya..anak puan telah tamat pengajian silat...

Norgadis berkata...

Salam Abu Luqman.
Terima kasih... atas kesungguhan dorang belatih, akhirnya dapat juga naik peringkat.