Selasa, 2 November 2010

Anak Aku Kena Uji Silat

Sabtu lepas 30 oktober 2010, di SMK Mutiara WP Labuan,2 anak aku yang menjadi ahli Persatuan Silat Gayong Malaysia diuji untuk mendapatkan bengkung merah.


Dari kiri Nurfatihah Athirah (17) dan Nurzafirah Nadirah (15)

Jon kita layan gambar-gambar ini...



















Antara ahli silat yang telah diuji (bergambar bersama guru silat)


Aku turut hadir sebagai penonton hahaha...
(Ingat zaman muda2 dulu sewaktu belajar silat)

18 ulasan:

Fuziani JSR berkata...

Memang baik anak-anak dididik dengan seni mempertahankan diri... untuk keselamatan mereka... Tahniah!

Norgadis Labuan berkata...

Salam Fuziani JSR.
Kebetulan anak2 minat dalam bidang tu, saya dan abang ok je sebab dulu kami pun berlajar silat juga.

tehr berkata...

saya juga menggalakkan anak2 belajar silat
baik untuk kesihatan dan mempertahankan diri

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Sebagai ibu, saya memang menggalakkan anak2 belajar seni mempertahankan diri, apa tah lagi anak2 saya semuanya perempuan.

c2u berkata...

bagus,silat penting utk mempertahankan diri..go on..

Kunang-Kunang berkata...

Salam Norgadis,

Bagus anak gadis pandai bersilat. Sekurang-kurangnya sebagai benteng diri bila perlu.

Norgadis Labuan berkata...

Hai c2u.
Silat memang salah satu cara untuk mempertahankan diri. Moga tidak disalah guna.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Kunang-Kunang.
Zaman sekarang, seni mempertahankan diri memang perlu.

annyss berkata...

eehhh??? ada cikgu dr smsl pula kn?? cikgu azizan ka yg observe?

Norgadis Labuan berkata...

Salam annyss.
Cikgu Azizan tu guru silat SM Mutiara juga...

Si kodOQ berkata...

SaLam..siLA tUNtuT awaRD aNda dI Blog kodOQ ya..Ong..kedEQ..kedeQ..(",)

Norgadis Labuan berkata...

Salam Si kodOQ.
Ada award utk saya, wah... bestnya, thanks ya...

Seri Bahasa berkata...

kalau semua sekolah ada aktiviti mcm ni kan elok untuk kesihatan serta warisan melayu tak akan hilang.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Seri Bahasa.
Memang banyak sekolah yang ada persatuan silat dan bila diri yg lain, cuma tidak semua sekolah mampu menyediakan guru silat yang khas kerana ianya memerlukan kemahiran dan tauliah untuk mengajar.

Kalamhati berkata...

wah sangat kagum!

Norgadis Labuan berkata...

Salam Kalamhati.
Terima kasih sudi komen entri ini.

caliph shuriken berkata...

tingat wktu dulu2.. dh lama x buka gelanggang ni...

gnesop.com berkata...

teringat juga zaman Sop kecik2 dulu belajar silat :)