Rabu, 15 September 2010

Puisi Kantoi The Contest

Salam,
Sebenarnya dah lama aku nak join "Puisi Kantoi The Contest" ini, tapi kesibukan membuatkan aku melengah-lengahkannya, tiba-tiba... tadi aku tengok tarikh tutup contest ini adalah hari raya ke 7 dan hari ini adalah raya ke 6, apakah masih sempat untukku mengarang sebuah puisi untuk contest ini...

Terimalah puisiku untuk contest ini..

Tajuk: Akhirnya kau pergi jua

Andainya kau masih disisi
inginku labuhkan bahtera
agar aku bisa berdayung bersama
dan dibuai gelora cinta tak bertepi.

Andainya kau masih disisi
inginku terbang ke langit
agar aku bisa menikmati indahnya kayangan
sambil bersanding di istana Mahkota.

Andainya kau masih disisi
inginku mengembara melihat keindahan alam
agar kita bertambah mesra
sambil menatap dan mengusap lembut wajahmu.

Tapi sayang...
akhirnya kau pergi jua
meninggalkan aku sendiri di kamar sepi
menangisi kepergianmu tanpa relaku
namun disudut hatiku
aku masih lagi menyayangimu aduhai laptop acerku.

20 ulasan:

Anip™ berkata...

pandai berpuisi wakakka

Norgadis Labuan berkata...

Salam Anip™.
Saja nak join contest tu...

tehr berkata...

laptop acer? hehehe
harap2 boleh menang

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Nama pun puisi kantoi hehehe...
Kalau menang syukur...

NICK IRFAN berkata...

wah! hebat la akak eh! sy pggl awk akak boleh ye? sy 20 rasanya awk tua lagi dari sy ni... ha! ape2pun smoga akak menang ye! hahahahha lawak la puisi akak ni...

Norgadis Labuan berkata...

Salam NICK IRFAN.
Nak panggil akak? Boleh... terasa muda sikit hahaha... maklumlah umur pun dah tua ni... hehehe...

~~su manje~~~ berkata...

jiwa seni juga ek norgadis nie...

Norgadis Labuan berkata...

Salam ~~su manje~~~.
Kalau menulis puisi tu memang minat dari zaman sekolah lagi...

Hazwan berkata...

ini puisi cinta..tapi pada laptop..hehehehe

Norgadis Labuan berkata...

Salam Hazwan.
Inilah hakikat puisi kantoi, ingat bercinta dgn kekasih, rupa2nya bercinta dgn laptop pula... hahaha...

penjejak maya berkata...

salam,

patah tumbuh hilang berganti kan..

Norgadis Labuan berkata...

Salam penjejak maya.
Betulx3 baru dpt teruskan BW...

Seri Bahasa berkata...

harap2 menang tapi jangan lupa tempiasnya kat kami semua.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Seri Bahasa.
Nak tempias ya... musim hujan ni memang selalu ada tempias hahaha...

Gayahspears berkata...

hahah.. aku pon nk join.. tp sempat ka :(

Norgadis Labuan berkata...

Buat Gayahspears.
Contest dah berakhir raya ke 7, dah tak sempat lagi nampaknya...

Nobita Sensei berkata...

semoga menang~

Pencacai Alim berkata...

gud luck..

Norgadis Labuan berkata...

Untuk Nobita Sensei.
Terima kasih sudi berkunjung...

Norgadis Labuan berkata...

Untuk Pencacai Alim.
Thank you very much...