Khamis, 16 September 2010

Banner bergerak Kanan Ke Kiri

Salam para sahabat blogger,
Tahukah anda, bagaimana banner/tulisan boleh bergerak kanan ke kiri atau sebaliknya? Bagi utai2 tu memang dah biasa gunalahkan...

Atas permintaan D'KOYOK... buat kali pertama aku kongsikan bagaimana nak buat banner atau tulisan boleh bergerak dari kanan ke kiri atau sebaliknya...

Sebelum tu, aku nak bagi tau, jika anda arahkan mouse pada banner/tulisan tersebut maka banner/tulisan tersebut akan berhenti dari berjalan. Ini amat sesuai untuk mengklik banner yang kita kehendaki.



Banner/tulisan berjalan dari kanan ke kiri...
Create your own banner at mybannermaker.com!Kod banner anda/tulisan


Kode HTML nya



Banner/tulisan berjalan dari kiri ke kanan...

Kod banner anda/tulisan

Kode HTML nya



Sila tinggalkan komen anda dan selamat mencuba...

14 ulasan:

tehr berkata...

panduan yang baik, saya sudah mencubanya

tapi, jangan banyak sangat banner bergerak ni... pening pengunjung nanti

hehehe

Pencacai Alim berkata...

aku pny tk jadi pon..hukhuk..

Anip™ berkata...

wahahha...pandai ko yea..tutorial utk kwn2..hehe

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Terima kasih kerana sudi mencuba.

Kalau pengunjung pening, terpaksa hantar ke kampung si pening lalat hahaha...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Pencacai Alim.
Tak menjadi ya, mungkin ada kod yang tercicir agaknya, cuba lagi...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Anip™.
Sebenarnya bukanlah pandai sangat, surirumah ni mana ada banyak kemahiran dibanding dgn org kerja, tapi apa yang saya dpt dari sahabat blogger yg lain, dpt lah di kongsi bersama...

Nobita Sensei berkata...

tak memberatkan blog ke?

Norgadis Labuan berkata...

Utk Nobita Sensei.
Memberatkan blog atau tak, itu saya tak pasti pula...

dnobiz berkata...

menarik , thank sebab kongsi

Norgadis Labuan berkata...

Utk dnobiz.
Selamat mencuba...

Yuni Aisyah berkata...

tq for sharing..=)

Norgadis Labuan berkata...

Terima kasih kembali buat Yuni Aisyah...

Amy Syaquena berkata...

Good info, thanks...

amy datang singgah sini sambil follow, jemput ke tertak amy juga ye

Norgadis Labuan berkata...

Hai Amy Syaquena.
Moga info ini berguna untuk anda.. dan terima kasih kerana sudi follow blog saya...