Khamis, 3 Jun 2010

TAG ---> 10 X 5 = 50 tambah lagi dengan 7

Waterdrops
Pic kat atas adalah milik aku sendiri hahaha...


Tajuk entry ni betul macam nak belajar matematik kan.. aku sebenarnya ikut je tajuk asal tag ni.. hehehe.. Rasanya tajuk nilah yg paling sesuai, lagipun soalannya pun banyak huhuhu...

Pertamanya aku nak berterima kasih kat Haida Hida yang dah 2 kali bagi tag kat aku. Dia ni memang suka menulis cerpen dan sajak. (sesi suai kenal)
Sekarang aku nak jawab soalan mana yang aku mampu...


10 fakta tentang aku??
  1. Nama aku Masmah Binti Mohd Ali
  2. Nama glamour Norgadis Labuan (tak glamour pun...)
  3. Aku anak ke 2 dpd 4 org adik beradik
  4. Aku ada seorang abang, seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki
  5. Aku di lahirkan pada 3 April 1971 (dah tua-tua pun main tag lagi)
  6. Aku minat menulis cerpen dan puisi
  7. Aku ahli Persatuan Penulis WP Labuan PERWILA
  8. Aku seorang surirumah
  9. Aku pernah mengajar di SK Kerupang WP Labuan satu ketika dulu
  10. Aku ada 4 orang anak perempuan (Xada anak lelaki)

10 perkara menakutkan aku?

  1. Aku takut pada ALLAH s.w.t (Amalan belum cukup lagi)
  2. Aku takut Mati (kecuali amalan dah cukup, mati pun aku tak takut)
  3. Aku takut berhutang (takut klu mati tak sempat bayar hutang)
  4. Aku takut terjun laut dalam sebab aku tak pandai berenang
  5. Aku takut guna moto sebab aku memang tak pandai guna pun...
  6. Aku takut setiap kali melahirkan anak (takut aku termati sebelum sempat tengok baby)
  7. Aku takut dugaan dari Allah swt (bukan senang hadapi dugaan beb...)
  8. Aku takut seksa kubur (moga terhindar segalanya)
  9. Aku takut masuk neraka (sebab tu selalu minta ampun)
  10. Aku takut kalau aku tak takut apa-apa (mungkin masa tu dah kurang siuman agaknya)

10 perkataan yg selalu aku sebut??

  1. Ya Allah
  2. Allah Hu Akbar
  3. Amin
  4. Abang
  5. Kakak
  6. Atikah
  7. Watiqah
  8. Firah
  9. Anak Bertuah
  10. Sayang Ibu

10 perkara yang amat bernilai bagi aku??

  1. Agama aku
  2. Xtunang aku @ suami aku lah...
  3. Anak-Anak aku
  4. 2 Orang tua aku
  5. Adik beradik aku
  6. Guru-guru
  7. Jiran aku
  8. Pengalaman
  9. Ilmu pengetahuan
  10. Kehidupan aku

10 “pertama kali” dalam hidup aku??

  1. Pertama kali dilahirkan ke dunia (ada yg 2 kali kah)
  2. Pertama kali jadi anak (boleh kira kah tu)
  3. Pertama kali ada abah
  4. Pertama kali ada mama
  5. Pertama kali bertunang
  6. Pertama kali jadi pengantin
  7. Pertama kali jadi isteri
  8. Pertama kali mengandung
  9. Pertama kali melahir anak
  10. Pertama kali jadi ibu

7 ahli yg terpilih tuk menjawab soalan TAG ni ialah:

  1. Yun
  2. Atin
  3. Mommyyus
  4. pak long sifu
  5. Bunga Coklat
  6. shalleyshalina
  7. Al Kisah Anak Ain

Kepada para sahabat yang tersenarai nama mereka, tiada paksaan untuk membuatnya, jika ada masa tu, buatlah ya...

4 ulasan:

pak long berkata...

salam...
akan hamba usahakan untuk menjawab TAG ni...
jawapan dalam Tag nor cukup memberikan kesedaran pada diri ini..

Norgadis Labuan berkata...

Utk pak long.
Salam kembali...
Saya cuma jawab mana yan mampu. Saya tau, cikgu kalau jawab tag pasti kreatif.
Selamat mencuba...

HaiDa HiDa berkata...

salam kak..
terima kasih sdi jawab soklan tag ni.. hbat jge akak ni ya.. blh la akak jadi cikgu saya dalam penulisan.. :)

Norgadis Labuan berkata...

Utk HaiDa HiDa.
Salam kembali.
Pening2 lalat nak jawab tag ni hahaha...
Nak suruh akak jadi cikgu Haida? Boleh3
Upah mesti tinggi punya... 1 ikor lembu... (mcm tag wasiat lembu pula) hahaha...