Jumaat, 30 April 2021

Rindu Yang Paling Sakit

 Salam Ramadan ke-18. Semoga kita semua mendapat rahmat Allah SWT aamiin.

Sepanjang bulan Ramadan tahun ini, semalam mama hadir lagi dalam mimpi buat kali keempat. Kalau sebelum ini hanya sekadar melawat ke rumah, menjenguk sekejap di pintu kamar tapi kali ini mama mengajak aku ikut bersamanya ke suatu tempat, semua persiapan pakaianku pun sudah disediakannya.
Aku dengan berat hati mengatakan tak mau berlama-lama jika mengikutnya. Kata mama sekejap saja, lepas itu kita ke tempat lain lagi.
Hatiku masih berat kerana aku terfikir, jika ke tempat lain lagi pasti aku lambat pulang ke rumah.
Tiba-tiba aku tersedar dari tidurku jam 12.30 malam. Sebenarnya ini bukan kali pertama mama mengajak aku pergi bersamanya semenjak mama meninggal dunia. Aku tak mengerti kenapa aku bermimpi seperti itu.
Semoga arwah mama tenang di tempatnya, semoga diluaskan dan diterangi kuburnya, semoga amal ibadahnya diterima dan semoga doa2ku sampai kepadanya aamiin. Al-Fatihah.