Rabu, 5 Mei 2010

Karamah

Hari-hari yang kulalui ku isikan dengan amalan. Hari-hari yang kulalu ku penuhi dengan penuntutan. Hari-hari yang kulalui juga kugunakan untuk mengkaji dan mendalami kitab yang dibentangkan. Hari-hari yang kulalui juga, kugunakan untuk menulis perjalanan hidupku. Dan hampir seluruh tubuhku kusimpan pengertian tentang kehidupanku yang pasti akan kuhadapi kelak.

Mereka seperti aku dulunya hanya memerhatikan perubahan demi perubahan. Mereka yang seperti aku dulunya hanya membiarkan keganjilan demi keganjilan. Mereka yang seperti aku dulunya hanya mampu merehatkan diri mereka masing-masing. Mereka yang seperti aku dulunya tidak kuasa mencampuri urusanku.


SALAM semua... ini cerpen kedua aku yang disiarkan oleh netQueen, nak tau cerita seterusnya? Sila KLIK DISINI atau melayari sudut CERPEN/SKRIP milikku sendiri, bolehlah tolong komen cerpen aku nanti ya...

2 ulasan:

shameel Iskandar berkata...

saya dah baca cerpn tu. menarik sekali . Tentang zuriat di alam rahim. Menarik ttg penciptaan manusia yang diolah dengan begitu baik. Tahnaih. Anda memang penulis berbakat.

Norgadis berkata...

@shameel Iskandar.
Terima kasih atas kesudian membaca cerpen saya itu. Harap sudilah memberi komen cerpen2 saya yang lain pula.