Selasa, 7 Ogos 2012

Tolong Jahitkan Baju Raya Aku

Salam para sahabat blogger, kalian dah beli kain untuk buat baju raya?  Tak sedar masa begitu cepat berlalu, hari ini dah hari ke 18 kita berpuasa, aku baru berkesempatan turun ke bandar hari ahad lepas, banyak dah kuih raya dijual.  Baju raya yang siap sedia pun banyak, cantik-cantik pula tu, tapi harganya pun cantik juga...

Emm... apa warna baju raya kalian untuk tahun ini?  Aku sebenarnya tak terfikir nak warna apa untuk baju raya, aku membiarkan anak-anak yang memilihnya.


Ada yang suka warna kuning, ada pula yang suka warna hijau, inilah kain untuk baju raya yang dipilih oleh anak aku, warna kuning ada, warna hijau pun ada.  Aku ok saja, asalkan sesuai dipakai bersama jadilah.

Kalau sekarang ni, agak-agak ada tak yang masih terima kain untuk dijahit, huhuhu... tak diterima lagi, jom tolong aku jahit kain ni untuk buat baju raya...

12 ulasan:

khairul berkata...

baju raya sy blom terbeli lgi ni adoii

dlanz eddy berkata...

Inda ku baraya tahun ani... Keraja kali ah... Kami Sedia Membantu.

Zurina berkata...

tolong tgk jer bole la..nk tolong...tak pandai...;)

Norgadis Labuan berkata...

@khairul.
Kalau beli saja kira senang tu, hampir nak raya pun boleh beli tu...

Norgadis Labuan berkata...

@dlanz eddy.
Raya pun kerajakah, siannya kamu, biasalahkan... org keraja andangnya macam atu, kadang2 inda dapat cuti...

Norgadis Labuan berkata...

@Zurina.
Terima kasihlah sudi tolong walaupun hanya tolong tengok, tengoklah kain sampai jadi baju ye hehehe...

blog usang berkata...

assalamualaikum...

sekrang masa dah suntuk tak ada lagi yg mahu ambil tempahan...

alhamdulillah..semua kelengkapan saya semuanya sudah selesai.

Norgadis Labuan berkata...

@blog usang.
Wa'alaikummusalam...
Nampaknya terpaksalah saya jahit sendiri huhuhu...

Wah! semua kelengkapan raya dah sedia, alhamdulillah... tinggal menunggu saat lebaran tiba sajalah ya...

Mohamadazhan.com berkata...

salam ziarah..

lama tak berkunjung ke sini...saya belum buat apa2 persiapan lagi...mungkin beli ala kadar saja kot...xsempat.hehe

Norgadis Labuan berkata...

@Mohamadazhan.com.
Salam kembali,
Terima kasih kerana sudi berkunjung ke sini lagi. Untuk raya ni, eloklah juga membeli ala kadar jangan sampai membazir, ya tak?

Nazrina Hussin berkata...

astaaaa kak...nada sudah ni urg mengakun kan menjahitkan, turun ke kk ja kita byk yg ready made kana jual :)

Norgadis Labuan berkata...

@Nazrina Hussin.
Nampaknya terpaksa tah aku menjahit sendiri ni, karang inda berbaju raya anakku huhuhu...