Sabtu, 11 Ogos 2012

Baju Raya Dah Siap

Alhamdulillah setelah bertungkus lumus akhirnya siap juga baju raya untuk tahun ni.  Tiap-tiap tahun pun jahit baju sendiri.

 Persiapaan untuk aktiviti menjahit bulan ramadhan.

 Sesi jahit menjahit.

 Buat riben untuk baju Wathiqah.

 Baju Wathiqah ni buat poket tampel kad depan je...

 Malas jahit tangan, aku guna mesin semuanya termasuklah untuk leher baju kurung. (Orang yang tak minat menjahit ni, memang nak buat yang senang je hehehe)

 Anak-anak mau hujung tangan baju macam ini, sama macam baju raya tahun lepas.

Taaa daaa... Dah siap semuanya, syukurlah, adalah baju raya untuk anak-anakku pakai dilebaran nanti.

12 ulasan:

zan berkata...

anak2 tentu gumbira dpt baju baru.
lebih2 lagi hasil penat lelah dr ibu sendiri.

aisya berkata...

Comel je riben yg akak buat tu.. hehe

khairul berkata...

baguslah klu boleh buat sendiri..cantek bju tu

Norgadis Labuan berkata...

@Zan.
Kain memang anak-anak yang pilih, dah siap tu senanglah hati dorang hehehe...

Norgadis Labuan berkata...

@aisyah.
Wathiqah suka riben tu, saja buat hehehe...

Norgadis Labuan berkata...

@khairul.
Terima kasih, kain pilihan anak2, tiap tahun memang jahit baju sendiri, walaupun tak suka menjahit tapi utk keluarga elok jahit sendiri, boleh jimat bayar upah (kedekut) hehehe...

Mia Liana berkata...

wahhh bestnya dah siap. mia punya belum siap lagi huhuhu...hantar kat tukang jahit.

Norgadis Labuan berkata...

@Mia Liana.
Kalau kat tukang jahit, pasti ada jadual siapnya, taklah risau sangat ya tak....?

Qaseeh Tolia berkata...

TERBAIKKKK... Hasil jahitan sendiri sedondon lagi.. Taun depan qaseehtolia nak tempah boleh??

blog usang berkata...

assalamualaikum..

bila semua persiapan dah selesai..hati pun lega...

Norgadis Labuan berkata...

@Qaseeh Tolia.
Nak tempah jahitan utk tahun depan? Hahaha... saya ni cuma jahit utk keluarga saja, tak terima tempahan, takut salah jahit, hancus kain org...

Norgadis Labuan berkata...

@blog usang.
Wa'alaikummusalam...

Betul kata Abang Nik, klu semua persiapan dah selesai memang hati lega jadinya...