Jumaat, 22 Oktober 2010

Buah Lychee (TIN) Yang Ada Lemak Khinzir



KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.

JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda halal pada produk tersebut.

"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings

"Narcissus" adalah tanda mapan dan terkenal yang berkaitan dengan makanan berkualiti China tin dan bumbu seperti cendawan utuh, tombak asparagus, laici, kubus daging babi dibumbui, daging babi direbus dll pelbagai produk makanan "Narcissus", yang sangat menuntut baik di banyak bahagian dunia, termasuk:
Daging Kalengan
Canned Seafood
Buah-buahan Kalengan
Kalengan Sayuran
Bumbu

di atas adalah barang2 keluaran narcissus.

Kepada semua muslimin dan muslimat tolong sebar2kan info ini kepada umat islam yang lain, untuk mendapat kesahihan tentang hal ini sila lawati website

http://www.halaljakim.gov.my/

Bahan dari Email Sahabat

20 ulasan:

giha lalala berkata...

lychee tin yg paling popular!!
oh tidak!

Norgadis Labuan berkata...

Salam giha lalala.
Gitulah nampaknya, sabar je lah...

She's retarded berkata...

omg! lychee tin tu pernah dimakan.

Norgadis Labuan berkata...

Hai She's retarded.
Memang pernah dimakan pun, banyak jual di kedai tu.

belalang hijau berkata...

betul la lychee tue mmg glemer pong...
kene lebih berhati2 pas nih...

Norgadis Labuan berkata...

Salam belalang hijau.
lychee tu dah lama ada dipasaran, memang ramai yang dah kenal pun, cuma baru tau benda tu tak halal...

GematriA™ berkata...

seriously?
deymmm.. bru tghari td sa minum air teh o ais lychee! d kedai tu ada lychee tin ini!

imanmom berkata...

izinkan saya copy n paste

thanks

tehr berkata...

dah lama di pasaran
baru kini dapat tahu
thanks noor

Norgadis Labuan berkata...

Salam GematriA™.
Begitulah seperti yang saya dapat tau, klu termakan minum sebelum tau apa boleh buat, namanya belum tau, klu dah tau... lain pula ceritanya tu...

Norgadis Labuan berkata...

Salam imanmom.
Nak copy paste? Sila-sila... sama-samalah kita sebarkannya.

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Moga dengan pengetahuan ini, dapatlah menghalang kita dari terus makan/minum makanan yg sedap tapi tak halal ini.

ard berkata...

sirius?

Seri Bahasa berkata...

nak buat apa seri pun dulu selalu beli lychee dalam tin tu. knpalah baru sekarang mereka bagi tahu.

Norgadis Labuan berkata...

Hai ard.
Seriuslah ni, tak kan kita nak main2 pula, betul tak?

Norgadis Labuan berkata...

Salam Seri Bahasa.
Agaknya dulu tak ada orang terfikir nak buat kajian, apakah kandungan sebenar dalam laici tin tu...

MyZone~theUn4given berkata...

..kalau da termakan tu,nak wat cmner..waaaaa33

Norgadis Labuan berkata...

Salam MyZone~theUn4given.
Kalau dah termakan sebelum tau apa nak buat, cuma lepas ni jangan makan lagilah...

a.samad jaafar berkata...

aduihhh...mcm pernah kujamah laici yg tuuu...patut la sodap hahahah..han2 betull laaa..

Norgadis Labuan berkata...

Salam a.samad jaafar.
Laici tu dah lama ada, memang biasa tengok kat kedai. Klu dah ter makan tu... adoii!! kena hentikanlah nampaknya hehehe...