Khamis, 28 Oktober 2010

Aku Di Taman Mutiara

Ini adalah sedikit gambaran di Perumahan Taman Mutiara. Rumah di Taman Mutiara ini sudah kami beli semenjak 1995 tetapi... rumah ini baru 3 tahun lepas dapat diduduki. Kira-kira 12 tahun lamanya kami menunggu untuk berpindah ke sini...

Mula cadangan tu memang nak berpindah ke sini tapi memandangkan sekolah anak-anak jauh dan tiada bas sekolah yang menghantar ke sekolah anak aku tu (anak2 pula tak mau pindah sekolah kat sini) maka... teruslah kami tinggal di rumah lama dan rumah kami ini kami sewakan kepada seorang kawan.
Hari ini 28 October 2010, kawan yang menyewa rumah kami ni berpindah ke Semenanjung (Balik kampung). Jadi aku teringin pula nak merasa tinggal di sini sekali sekala walaupun rumah ni kosong (Nanti aku bawalah dapur masak, tilam bantal untuk keselesaan aku hahaha...)

Rumah aku L10 tingkat 1. L10 adalah lokasi menarik kerana berhampiran taman permainan, dewan dan surau

Ruang tamu yang menghala ke bilik tidur

Ruang tamu yang menghala ke dapur dan pintu keluar

Ruang dapur yang kecil

Bilik tidur (Ada 3 bilik)

21 ulasan:

tehr berkata...

seronok kalau ada 2 rumah
buat sebagai rumah rehat masa cuti

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Sementara belum ada penyewa, bolehlah buat rumah rehat dihujung minggu dan waktu cuti sekolah.

a.samad jaafar berkata...

buat homestay pun bagus ni..

sweetsal berkata...

luas jugak hall tu, boleh baring2 kalo famili datang kan..seronok kalo ada rumah sendiri..

Norgadis Labuan berkata...

Salam a.samad jaafar.
Buat homestay... hehehe... selalunya org buat kat rumah yang suasana kampung.

Norgadis Labuan berkata...

Salam sweetsal.
Mula2 saya ada rumah sendiri selepas 2 tahun kawin memang seronok sangat walaupun rumah kecil tapi seronoknya yang lebih hahaha...

Nashays berkata...

nor, parent sy pon ada beli umah kat tmn mutiara tuh..rs2nya, dekat2 dgn surau n kedai2 tu jugak laa tp x igt blok baper..silap2 kita berkiran..ekekeke

Norgadis Labuan berkata...

Salam Nashays.
Mungkin juga berjiran, cuma saya jarang ada kat sana, sementara belum disewakan ni, adalah saya sekal sekali bermalam disana...

Tanpa Nama berkata...

rumah ni masi kosong ka?sya sdg cari rumah sewa..

Norgadis Labuan berkata...

@Tanpa Nama.
Maaf ya, rumah saya ni dah pun ada penyewanya.

Heny Lim berkata...

Saya bercadang nak jual rumah di TamanMutiara Labuan.Blok L2003.

harga cadangan..75K

kontak : 0168342130

Norgadis Labuan berkata...

@Heny Lim
Nak jual? Tingkat 3 tu kan, nanti klu ada org nak cari rumah, saya kasi no hp kamu ya...

Tanpa Nama berkata...

salam.

rumah itu masih ada penyewa kah? Kalau kosong saya mau menyewa untuk oktober 2012.

Norgadis Labuan berkata...

@Tanpa Nama.
Rumah saya dah ada penyewanya. Maaf ya.

Tanpa Nama berkata...

Hi...
Rumah ni masih available ka utk disewa ?

Tanpa Nama berkata...

Saya betul2 perlukan rumah sewa sekarang dengan kadar sewaan yang berpatutan. Saya ada anak 4 tahun tak sesuai rasanya sekiranya saya menyewa bilik shj.
Saya perlukan bantuan segera sekiranya ada rumah sewa yg available.
(Hubungi saya : 0168807708
Tq

Norgadis Labuan berkata...

Rumah saya ni dah ada penyewa...

syafiqkah fad berkata...

salam sis, rumah ni masih ada penyewa?

Norgadis Labuan berkata...

Rumah saya dah ada penyewa, maaf ya.

Imq reyan berkata...

siapa ada jual rumah di taman mutiara. call 010-9444376

Tanpa Nama berkata...

tumpang iklan...saya ada sebuah rumah teres di tmn pantai lot 3 utk di jual...klu berminat mau membeli boleh la call 0135543868..6 bilik n 2 tandas..tenure 999...