Isnin, 18 Januari 2010

HIDUP BERANI UNTUK GAGAL

Saya dapat tahu contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dari blog: NURCAHAYA ATIKAH

Tiada sesiapa pun yang mahu hidup dalam kegagalan di dunia ini, namun begitu amat sukar mencari insan yang hidup sentiasa disinari kejayaan tanpa kegagalan sebelumnya. Dalam keadaan kehidupan kini yang serba maju dan pantas, kita sebenarnya tercabar dan terpaksa menyahut cabaran HIDUP BERANI UNTUK GAGAL. Jika kita takut menyahut cabaran ini pasti tiada satu perubahan pun yang dapat dibanggakan sepanjang hidup kita.

Berapa ramai yang sanggup hidup susah, berapa ramai yang sanggup hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, berapa ramai lagi yang sanggup hidup sederhana kerana mereka sebenarnya takut menerima cabaran HIDUP BERANI UNTUK GAGAL.

Janganlah mudah berputus asa, kerana putus asa bukan akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah impian semalam dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. Meskipun banyak fenomena-fenomena negatif menghantui fikiran kita, namun waktu masih ada dan hasrat akan terwujudnya kejayaan masih terpacak dan tertanam dalam jiwa kita. Bangunlah dan peganglah prinsip HIDUP BERANI UNTUK GAGAL.

Surah Al Ra’ad:11 “Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri…”
Ubahlah cara kita berfikir kearah yang lebih positif. HIDUP BERANI UNTUK GAGAL adalah tangga permulaan untuk kita daki demi mencapai kejayaan yang kita inginkan. Andainya kita hanya memandang anak-anak tangga yang berada di hadapan kita. Janganlah bermimipi bahawa kejayaan akan datang menyembah kita kerana HIDUP BERANI UNTUK GAGAL mempunyai peluang yang cerah untuk mencapai kejayaan dibanding hanya sekadar tunggu dan lihat saja.

Bangunlah dan kuatkanlah semangat serta teruskan berjuang dalam cabaran HIDUP BERANI UNTUK GAGAL.

Artikel ini adalah untuk menyahut cabaran contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL".

Denaihati dengan berbesar hati menganjurkan contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" atas sokongan sponsor yang sentiasa bermurah hati iaitu DSGClicks, Berani Gagal Network, One Malaysia Blogshops, Anisha Online Mall dan Saudacare.

Hadiah bernilai lebih RM4,000 disediakan untuk contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"


Contest ini mudah sahaja iaitu di penghujung contest:

1. Blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com/ncr menggunakan page the web berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” pada ranking 1 – 5 akan memenangi hadiah bernilai RM400.

2. Blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com.my menggunakan pages from Malaysia berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” pada ranking 1 – 5 akan memenangi hadiah bernilai RM400. Blog yang telah menang hadiah untung ranking 1-5 google.com/ncr tidak layak untuk menang.

Tarikh tutup penyertaan Contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL telah ditetapkan pada jam 20.20 pm pada 20.01.2010. Pemenang untuk semua HADIAH akan diumumkan 1 minggu selepas 03.02.2010.

Kepada pembaca blog ini yang memiliki weblog sendiri, sahutlah cabaran contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dan menangi hadiah lumayan. ^-^

Jangan lupa letakkan ayat:

Saya dapat tahu contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dari blog: Norgadis Labuan
(linkkan ke http://nogadis.blogspot.com/ dan letakkan ayat ini di bahagian atas artikel anda)

Untuk makluman lanjut mengenai syarat-syarat contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL", sila click sini.

4 ulasan:

denaihati berkata...

Terima kasih join contest. Blog ini dah masuk dalam senarai peserta contest.

Norgadis Labuan berkata...

Terima Kasih kerana sudi menerima penyertaan saya...

Wan perlis berkata...

good luck akak

Norgadis Labuan berkata...

Terima Kasih Wan...