Isnin, 18 Julai 2011

Setem Oh Setem

Tak terasa masa begitu cepat berlalu, bulan ramadhan dah pun hampir tiba, ada yang dah hantar kain untuk dijahit, kalau jahit sendiri macam aku ni taklah ambil kisah sangat bab nak hantar kain hehehe...

Moga kita masih diberi kesempatan untuk menikmati bulan ramadhan yang mulia. Kalau zaman muda-muda dulu, aku dah sibuk memilih kad raya dan membeli setem untuk kawan-kawan tapi sekarang kebanyakannya guna kemudahan internet untuk memberi ucapan "Salam Aidilfitri" lagi pun sekarang harga setem dah naik, nak kirim surat biasa pun kena guna setem 60 sen, kalau dulu guna setem 30 sen pun dah sampai...

Ini antara koleksi setem dalam simpanan aku... Layan je lah...






18 ulasan:

Dinar berkata...

Memang nostalgia lah tengok koleksi setem2 ni...

Norgadis Labuan 2 berkata...

Salam Dinar.
Ini antara koleksi setem kesayangan saya yang masih tersimpan.

kakngah berkata...

kak nor...
kalau ada setem2 extra tu, meh la sedekah kat kite barang sekeping dua hiks!
:P

Norgadis Labuan 2 berkata...

Salam kakngah
Minat kumpul setem jugakah?

dayu_myself berkata...

dolu2 pernah gak ade hobi kumpul setem...
tapi sejak2 gne teknologi ni,kad raya pun dah x pndang..sedeh2...

ske zaman2 dolu2...huk3

Seri Bahasa berkata...

koleksi peribadi ke ni...cantik2...seri pon ade simpan satu album setem lama2..

S..U..D..@..I..S berkata...

hobi yang menarik

tehr berkata...

penggemar setem juga rupanya
dah lama juga rasanya tak pos surat
tak tahu nak hantar pada siapa
hehe

Norgadis Labuan berkata...

Salam dayu.
Kalau dulu2, waktu raya, setiap rumah pasti terhias dengan pelbagai saiz kad raya, skrg ni sekeping kad raya pun payah nak nampak terlekat kat dinding.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Seri Bahasa.
Ini antara koleksi setem yang belum diguna lagi, koleksi setem terpakai pun ada juga saya simpan.

Kak Imun berkata...

Salam, norgadis.

Wah, cantik2 la koleksi stem, norgadis. Dulu, kak pun suka kumpul stem tapi semua dah hangus masa rumah bapa terbakar dulu....

Norgadis Labuan berkata...

Salam SUD@IS.
Mengumpul setem adalah hobi saya dari sekolah rendah lagi tapi sayangnya, setiap kali pindah rumah pasti ada album setem yang hilang huhuhu...

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Kalau tak tau nak hantar surat kat mana, hantar je kpd saya, sekurang-kurangnya saya dpt juga setem dari sampul yg dihantar hahaha...
jangan marah...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Kak Imun.
Kak Imun pun suka kumpul setem, sayang ya semua sdah terbakar, nampaknya terpaksalah kumpul balik.
Dulu setem saya tu memang banyak, tapi banyak juga yg dah hilang huhuhu...

NorHalizah berkata...

dulu ada hobi simpan setem jugak lepas tu hobi tu dah dilupakan..

Norgadis Labuan berkata...

Salam NorHalizah.
Kadang2 hobi mengumpul setem ini terikut-ikut dgn kawan, klu kawan yg sama minat dah tak bersama kita, lama2 minat kita pun jadi luntur, biasalah tu...

MEKAR berkata...

Zaman kecik2 dulu suka juga kumpul setam. Pastu dah lama2 asyik pindah randah dah xtau hilang mana.huhu

Norgadis Labuan berkata...

Salam MEKAR.
Nampaknya samalah kita, asal berpindah rumah pasti ada setem yang hilang huhuhu...