Selasa, 26 Julai 2011

Jom Makan Jambu Batu


Tiba-tiba teringin nak makan buah jambu batu, kebetulan pokok jambu batu aku tu tengah berbuah. Apa lagi petik sajalah...


Petik sebijik saja, esok-esok boleh ambil lagi sebiji


Buang kulit dan biji dulu


Dah sedia untuk dimakan, jom makan... nyam nyam nyam...

14 ulasan:

Wyna Nubies berkata...

As Salam,

sedapnya~~~terliur tgk...huhux

Norgadis Labuan berkata...

Wsalam Wyna Nubies.
Memang sedap, letak piring kat meja sekejap je dah hilang isinya hehehe...

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum Nor,

Bestnya ada pokok jambu batu sendiri.

Jambu ni memang banyak khasiatkan.

khairul berkata...

perrgghhh.......

.:: Cik KuNaNg2 ::. berkata...

woooo...sedapnyeee jambu batu...

Norgadis Labuan berkata...

WSalam Kak Kunang-Kunang.
Kalau ada pokok jambu batu sendiri, sekurang-kurangnya dpt makan percuma.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Khairul...
Hahaha... jom makan...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Cik KuNaNg2.
Nyam nyam nyam... sedap ooo...

apek poyo berkata...

wuuhhh...teringat zaman skolah..bergaduh psl jambu last..ekekek

Abu Luqman berkata...

dulu ada tanam ..sekarang .tukar pokok pulak

Norgadis Labuan berkata...

Salam apek poyo.
Nampaknya zaman sekolah dulu Apek memang selalu panjat pokok jambu batu ya, itu yang sempat gaduh2 tu hehehe...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Abu Luqman.
Sekarang tukar pokok apa pula?

Kak Imun berkata...

Salam, norgadis.

Nyum2... Jambu dari kebun sendiri, puas hati makan. Hari ni ambil satu, esok ambil lagi satu, hehehe.....

Norgadis Labuan berkata...

Salam kembali kak Imun.
Esok dah puasa tak boleh makan jambu waktu siang2 dah hehehe...