Khamis, 3 Februari 2011

Berkelah Di Pantai Tanjung Aru

Sempena cuti Tahun Baru Cina, sempat pula kami berkelah di Pantai Tanjung Aru. Bukan Tanjung Aru KK, tapi ini Tanjung Aru Labuan. Sebelah petang ada jemputan dari Uncle Bak untuk berhari raya di rumahnya, tapi sayang tak sempat ambil gambar kat sana...


Sebelum turun mengambil kerang, aku bergambar dulu bersama abang (bekas tunang) dan si kecilku Nurwathiqah yang tak mau tinggal tu...



Mari bermain pasir...


Jom ikut aku ambil kerang...


Kerang (ramis & kerakas) yang aku dan anakku dapat sewaktu berkelah


Aku dan adik perempuan tunggal aku Liza(baju merah) & Adik lelaki tunggal aku Zahli (baju merah juga merah)

14 ulasan:

mamawana berkata...

Assalam,

Seronoknyer berkelah kelah...

Myfrin's story berkata...

Wah, bestnya jalan2 pi pantai. Banyak rupanya kerang di sana ya...:)

Norgadis Labuan berkata...

WSalam mamawana.
Masa cuti ginilah peluang bawa keluarga berkelah, memang seronok...

Norgadis Labuan berkata...

Salam kak Imun,
Sekali sekala berkelah sambil ambilkerang ni memang best tapi kalau pergi Pulau Burung (Pulau berdekatan Labuan)lagi banyak dapat siput dan kerang.

Sabahan Bloggers Club berkata...

Salam Kenal.
Waaaah.... Dah lama tak jalan-jalan pigi pantai Tanjung Aru ni. Bila la nak pergi agaknya....

Dari:
lunaticg.
SBC Admin.
Sabahan Bloggers Club.

Norgadis Labuan berkata...

Salam Kenal juga buat Sabahan Bloggers Club.

Sekali sekala kalau jalan2 di pantai ni seronok juga...

Abu Luqman berkata...

singgah pagi..amboi syoknye...berkelah

Norgadis Labuan berkata...

Salam Abu Luqman.
Kalau berkelah ni memang seronok maklumlah anak nelayan hehehe...

tehr berkata...

eh, benda ni kami biasa juga cari kat pantai sri tujuh, tumpat
bakar je atas api atau pun rebus
memang sedap ni

Nyonya Sabah berkata...

batahnya sudah inda ku ke pantai tg aru... klu dulu slalu menyuluh katam di sana atu

http://nyonyasabah.blogspot.com

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Betul tu, kalau dapat yg besar2, boleh bakar terus tapi kalau yg kecil2 tu, rebus je lah. Sedap...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Nyonya Sabah.
Seumur hidupku sehingga hari ani, inda pernah ku menyuluh katam, kalau kn ikut kana suruh tunggu rumah saja huhuhu sadih bunyinya...

LehaMY berkata...

wah! seronok berkelah . satu saya suka labuan sebab banyak pantai . hehehehe :D

Norgadis Labuan berkata...

Salam LehaMY.
Lebuan memang dikelilingi laut, pantai merupakan tempat berkelah utama di Labuan.