Sabtu, 1 Januari 2011

Jalan-Jalan ke Taman Burung Labuan

Selepas melawat Chimney, kami singgah pula di Taman Burung yang kebetulan berdekatan saja tempatnya. Rasanya dah lebih empat tahun aku tak ke sini.


Kalau dulu masuk adalah percuma, tetapi sekarang pihak Taman Burung telah mengenakan bayaran masuk.


Bayaran masuk bagi pelajar adalah RM2 dan bagi dewasa RM3, murah je...


Kawasan Taman Burung ini terdapat tandas (tandas tu penting tau!), kantin, kawasan jogging, kawasan permainan kanak-kanan dan kerusi untuk berehat.


Seronok-seronok juga, kesalamatan perlu diutamakan, kalau helang dalam sangkar tu aku tak kisah sangat, tapi burung unta tu nampaknya sedang mengintai, takut!


Taman Burung ini memang cantik dan sesuai untuk kita bawa keluarga jalan-jalan...


Duduk rehat sementara menunggu Wathiqah selesai bermain.

video
Jom play untuk tengok burung yang sempat aku gambar.
Jajarkan ke Tengah

13 ulasan:

aZIEra itu aKu.... berkata...

tempat2 yg menarik

Norgadis Labuan berkata...

Salam aZIEra.
Tidak dapat dinafikan, masih banyak tempat2 yang menarik kat dalam negara kita.

padin berkata...

wahh entah bila nak sampai ke sana, hee

Norgadis Labuan berkata...

Salam padin.
Ada masa datanglah ke Labuan...

afzan berkata...

jenjalan ngan family mmg best

Norgadis Labuan berkata...

Salam afzan.
Jalan-jalan dengan family memang best, kalu jalan seorang terasa ada yang kurang...

Belalang Hijau berkata...

dah lame x pegi zoo...
labuan lagi ntah bila zaman akan smpi...

Norgadis Labuan berkata...

Salam Belalang Hijau.
Nak datang Labuan senang saja, kalau takut penat melompat, ikut kapal terbang je hehehe...

tehr berkata...

gambar sangat jelas
nor guna kamera apa?

[tak dapat bela burung di rumah sebab dah pelihara kuching)
hehehe

Norgadis Labuan berkata...

Salam tehr.
Saya guna kemera digital sony je, hadiah dari bekas tunang hehehe...

*setelah kucing kesayangan dibunuh oleh sang ular, tertutup sudah hati ini nak bela kucing...(mcm kecewa je bunyinya)

Nobita Sensei berkata...

seronok jugak yer.

Norgadis Labuan berkata...

Hai Nobita Sensei.
Walaupun jalan-janan tempat sendiri, seronok tetap terasa. Jimat pula tu hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Thanks in favor of sharing such a fastidious thought, piece of writing is nice, thats why i have read it completely
My blog :: mackeeper apple