Khamis, 27 Mei 2010

Puisi 'IBU' menitiskan air mata N Athirah

Hari ahad lepas 23 mei 2010, aku masih lagi dengan aktiviti Kesihatan dan Kesenian bersama pelajar-pelajar dari SMK Lajau dan SMK Pantai. Aktiviti minggu lepas kami buat di Sekolah Menengah Kebangsaan Lajau, manakala minggu pertama dan minggu ke 2 di buat di Sekolah Menengah Pantai. WP Labuan.
Gambar atas diambil semasa N Athirah (anak aku tu...) membaca puisi karya Norgadis Labuan (akulah tu...) yang berjudul IBU. Puisi tersebut adalah puisi yang aku post di entri aku sempena hari ibu yang lepas (nak baca lagi KLIK SINI) Nak cerita sikit... sedang aku asyik mengklik sana sini gambar-gambar para pelajar yang sedang menghayati bacaan puisi N Athirah, tiba-tiba bacaan puisi terhenti separuh jalan. Oiii! belum habis lagi puisi tu, napa berhenti baca pula? Aku pun tengoklah kat pentas, rupa-rupanya N Athirah dah sebak dan menitiskan air mata sehingga tak dapat meneruskan bacaannya... kasihan dia...huhuhu...

Ini salah satu gambar yang aku ambil semasa para pelajar lain sedang menghayati puisi yang dibaca oleh N Athirah. Akhirnya puisi 'IBU' disambung bacaannya oleh anak ke 2 aku, Nurzafirah Nadirah bersama salah seorang perserta program pada pagi itu.

Aku ikut sebak pabila tengok orang tengah nangis huhuhu...

10 ulasan:

penjejak maya berkata...

salam,

penuh penghayatan..

Norgadis Labuan berkata...

Utk penjejak maya.
salam kembali,
Ya. memang penuh penghayatan.

etam grecek berkata...

bisa jadi sastrawan terkenal nh....

Norgadis Labuan berkata...

Utk etam grecek.
Syukur kalau sampai jadi sasterawan terkenal, namun untuk sampai ketahap itu masih terlalu jauh...

ellis suriyani berkata...

ehem..blog ellis dah ok..dh x de error lagi..ekeke..

tehr berkata...

selamanya suka dengan puisi
... hati jadi tenang

Norgadis Labuan berkata...

Utk ellis suriyani.
Selama ni blog ellis ada error? Tak perasan pula saya. Saya tengok elok je.

Norgadis Labuan berkata...

Utk tehr.
Ooh! Kalau suka puisi hati jadi tenang ya. Tapi kalau tak minat hati jadi resah agaknya huhuhu...

cik affy berkata...

waaa ~ mesti auntie ikut terharu kann . :)
tueyy tandanyaa auntie neyy ibu mithali :)

Norgadis Labuan berkata...

Utk cik affy.
Hehehe... saya ni pantang tengok orang nangis, mudah terikut huhuhu...