Khamis, 24 Disember 2009

Aku mendapat bunga lagi....

**UNTUK RENUNGAN BERSAMA ...
TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN SESIAPA PUN, SAMA ADA YANG HIDUP ATAU PUN YANG MATI...

Aku mendapat bunga hari ini meski hari ini bukan hari istimewa dan bukan hari ulangtahunku. Semalam untuk pertama kalinya kami bertengkar dan dia melontarkan kata-kata menyakitkan. Aku tahu ia menyesali perbuatannya karena hari ini dia mengirim aku bunga.

Aku mendapat bunga hari ini. Ini bukan ulangtahun perkawinan kami atau hari istimewa kami. Semalam dia menghempaskan aku ke dinding dan mulai mencekikku. Aku bangun dengan rasa sakit sekujur tubuhku. Aku tahu ia menyesali perbuatannya kerana dia mengirim bunga padaku hari ini.

Aku mendapat bunga hari ini, padahal hari ini bukanlah hari Ibu atau hari istimewa lain. Semalam dia memukul aku lagi, lebih keras dibanding waktu-waktu yang lalu. Aku takut padanya tetapi aku takut meningggalkannya. Aku tidak punya wang. Lalu bagaimana aku bisa menghidupkan anak-anakku? Namun, aku tahu ia menyesali perbuatannya semalam,kerana hari ini dia kembali mengirimi aku bunga.

Ada bunga untukku hari ini. Hari ini adalah hari istimewa, kerana mulai hari ini dia berjanji tidak akan melontarkan kata-kata menyakitkan untukku lagi, dia tidak akan menghempaskan aku ke dinding lagi, dia tidak akan mencekikku lagi dan dia tidak akan memukulku lagi kerana hari ini ada hari teristemewa untukku, kerana hari ini adalah hari pemakamanku. Ia menganiayaku sampai mati semalam. Kalau saja aku punya cukup keberanian dan kekuatan untuk meninggalkannya, aku tidak akan mendapat bunga lagi hari ini....


HENTIKAN KEKERASAN PADA WANITA!!!

0 ulasan: